دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بزرگی گفت: آزمایش نکردن قبل از دوستی، از صفات احمقان است.

و بسیاری از ما نه تنها گوش نکردیم، حتی خندیدیم.

***

یکی از پیشنهادهایی که راجع به آزمایش دوستی به نظر من میرسه، اینه که به شخص، یه چیزی که دوست دارین رو پیشنهاد بدین.

اون چیزه، هر چیزی هم میتونه باشه: کتاب، فیلم، آهنگ، یه فعالیت، شغل و ...

افراد به این پیشنهادهای شما با راه های گوناگونی واکنش نشون میدن.

یکی همون اول تایید میکنه و شاید یه لبخند هم بزنه و تشکری هم بکنه اما احتمالا واسش مهم نیست.

یکی از همون اول مسخرت میکنه.

یکی صادقانه میگه بررسی میکنم.

 و یکی هم شاید "بله قربان"گوی تو باشه.

و خیلی واکنش های رنگ و وارنگ دیگه.

فکر میکنم اشخاص در برابر این پیشنهادها خودشونو به راحتی ابراز میکنن و رو داریه میریزن. 

اونموقع شما میتونید به راحتی مشاهده کنید که آیا چیزی که رو داریه است، چه مقدار ارزش دوستی دارد. 

اونموقع است که میفهمید اون فرد یه افیون برای سرگرمی و تهومه یا یه انرژی زا برای رشد که حتی ارزش بیخوابی کشیدن هم داره.

***

شاید این همون راهی باشه که احمدرضا نخجوانی در مصاحبه شغلیش واسش مهمه.

بهت یه کتاب میده و از نحوه واکنشت به اون کتاب، رفتارت به خیلی چیزای دیگه رو هم درمیاره و استنباط میکنه.

***

این یک پیشنهاد دوستانه است و جدی گرفتن یا نگرفتنش به شما بستگی داره.

اما من خودم به تازگی خیلی استفاده میکنم و به نتایج جالبی در نگاه به دوستان هم رسیده ام.

  • ۹۵/۱۱/۱۳
  • مرتضی خیری

نظرات (۱)

مرتضی باید مراقب رفتارم باشم...خطرناک شدی:-)
پاسخ:
سعید جان به جای خخخخخ : :))))))))))
ایستیرم بلین پیس وضده
اما کلا بیلاری یازیرام اوزوم یاخچی رفتار الیم.
مثلا سعی الدیم تز راشومون فیلمینه باخام. کیچیگ بیر شی دی ها اما منیم نظریمه اصل زندگی کیچیگ شی لرده.
دوباره میگم: ایسترم بلین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">