دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوسپلن (کمیته برنامه‌ریزی دولتی شوروی) در عمل تلاش می‌کرد تا از تصمیم‌گیری اجتناب کند. اگر تصمیمی که می‌گرفتی بد از آب در‌می‌آمد، ممکن بود تیرباران شوی. بهتر بود که هیچ‌گونه مسئولیتی را نپذیری.

من آینده را دیده‌ام: چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ 

***

مقیاس کوچک: 

فرد به روی زمین افتاده و تقاضای کمک می‌کند، اما از جیب‌ها به جای دستی برای کمک، گوشی‌ای برای فیلم‌ گرفتن خارج می‌شود. 

شاید گرفتن مسئولیت یک مصدوم سخت‌تر از کمک‌نکردن به او باشد.

***

نمادی کوچک از آینده:

درِ ونی که گوشه‌ای افتاده.

شاید وضعیتی تغییر کرده.

*****

پی‌نوشت: همین که موقع نوشتن تو وبلاگ بیشتر از جاهای دیگه وقت می‌گیره و فکرم درگیرتره، مخصوصا الان که احساس می‌کنم دوباره تو وضعیت فکری راحت‌تری هستم، بهتره بیشتر تو وبلاگ باشم تا جای دیگه. 

  • ۹۷/۱۱/۲۹
  • مرتضی خیری

نظرات (۱)

  • احسان شریعتی
  • این مزیت وبلاگ نسبت به جایی مثل توییتر و تلگرامه، چون فکر می‌کنی نوشته‌ات ماندگاتره برای نوشتنش بیش‌تر فکر می‌کنی
    حالا کتاب هزار برابر روش بیش‌تر دقت شده بخصوص اگر نویسنده و انتشارات معتبری داشته باشه
    پاسخ:
    درسته. به این نکته دقت نکرده بودم.
    من بیشتر بین فضاهای این سه تا تمایز میذاشتم. مخاطبای وبلاگ با مخاطبای توییتر و تلگرام فرق می‌کنه. نحوه خوندنشون هم فرق داره. 
    نوع نگاه من به این سه تا فرق داره.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">