دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یک تجربه ساده

یکی از عجیب ترین تجربه هام تو زندگی، رفتن به یه خلسه موقت بود.

 برای اینکه بگم چه کاری کردیم: در حالت نشسته 10 بار نفس عمیق کشیدم، پا شدم، دوستم دو طرف گردنم یا همون رگ های گردنم رو گرفت و فوقع ما وقع.

دیگه من چیزی نفهمیدم تا اینکه یه لحظه دیگه به هوش اومدم. همین که خودمو فهمیدم، بچه ها به دروغ میگفتن نیم ساعت خوابیده بودی. من باور نمیکردم اما اونا اصرار داشتن. کم کم داشت باورم میشد که اعلام ویدیو چک کردم و فیلمی که بچه ها میگرفتن رو دیدم. فقط در حد چند ثانیه افتاده بودم زمین.

(هشدار: این کار به شدت نهی میشه. اگه طرف فشارنده بی تجربه باشه، خطرناکه.)

اما چیزی که میخوام بگم، حرفیه که دوستم بهم گفت: مرگ هم دقیقا مثل همینه.

چیزی که احساس کردم فک کنم نهایت آرامش بود. هیچ چیزی رو احساس نمیکردم و شاید خود همین لذت بخشه. اگه واقعا مرگ اینطوری باشه، از لحاظ درد و اینا هیچ استرسی نداشته باشین. تازه اگه هم درد داشت، یه ثانیه دیگه تمومه دیگه :)

اما چیز جالب تر این بود که راجع به مرگ میگن: تو لحظه مرگ خاطرات گذشته ات حتی شاید از اولین لحظه به یادت بیاد. و من هم حالا نه در این شدت اما خاطراتی چند از ذهنم رد شد. اینم تجربه جالبی بود.

وقتی یه همچین حالت آرامشی رو احساس کردم، تازه فهمیدم چرا در کنار چیزایی منطقی مثل علم و فلسفه، چیزهایی به نظر غیرمنطقی مثل عرفان میتونه وجود داشته باشه. یا حتی دلیل مصرف روانگردان ها علی رغم برخی زیانهاشون رو هم فهمیدم. یا حتی ساده تر، رقصی که کلهر موقع زدن سازش میکنه رو هم میفهمم.

اما اگه راستشو بگم، با اینکه اون لحظه خیلی آروم بودم، اما از تکرار دوباره اون کار میترسم. 

لحظه بی خود شدن با اینکه برای خود فرد شاید لذت بخش باشه اما برای اطرافیان به هیچ وجه حس خوبی نمیده، اینو وقتی که فیلمو دیدم فهمیدم.

  • ۹۶/۰۳/۲۲
  • مرتضی خیری

نظرات (۵)

هییییییییم..
نمیتونم درک کنم :)
شاید تا وقتی تجربه نکنی نمیفمی نمیدونم..
پاسخ:
درک کردنش سختی نداره. فک کنم بعضیا با چِت کردن هم درک میکننش :)
  • حسین طارمیلر
  • من خودم همچین تجربه ای رو نداشتم ولی دقیقا مثل اطرافیان شما منهم شاهد همچین نمایشی بودم. وقتی که رگهای گردناون بنده خدا  رو فشار دادن و بی اختیار بی هوش شد و افتاد کف کلاس. با چند تا سیلی هم به هوش نیومد تا این که همه از ترس دورش جمع شدیم تکون تکونش دادیم تا یهو نفس کشید. شوخی خطرناکیه. اصلا به بقیه توصیه نمیکنم. حتی ار لذت بخش ترین کار دنیا هم باشه.
    پاسخ:
    حرف درستی میزنید.
    مطمئنا کار خطرناکیه و اینکه همونطور که گفتم تکرار کردن اون کار رو اشتباهه. اما به هر حال تجربه عجیب غریبی بود
    اوه..چه کار پر ریسکی انجام دادین :)))
    پاسخ:
    اون موقعی که این کارو کردم، نمیدونستم ریسکیه. بعدش فهمیدم چه غلطی کردم :)
    مضطرب شدم از خوندنش! 
    پاسخ:
    مضطرب چرا؟ فقط کافیه امتحانش نکنید. اون موقع هیچ اتفاقی واستون نمیفته :)
    تجربه عجیبیه.  اگه اون چند ثانیه ای که بیهوش میشم، یه خورده طول بکشه، به بیهوشی طولانی تری منتقل میشم و اونطوری که دوستم میگفت اگه حدود یک دقیقه به طول بکشه، احتمال کما هست. بدبختانه همه اینا رو بعدش فهمیدم :)
    اسمش خلسه موقته؟
    انگلیسیش چی میشه؟
    بدم بچه ها باهام بکنن؟
    پاسخ:
    واللا ما بهش خلسه میگفتیم. نمیدونم بقیه بهش چی میگن.
    پیشنهاد میکنم امتحان نکنید. چون بهم گفتن خطرناکه. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">