دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فلسفه یا کلام؟

سلام.

احساس میکنم یکی از دلایلی که "حوزه" رو مثل سابق ، قوی و قدرتمند نمیبینیم، این باشه که وقتی من با یه آخوندی داشتم راجع به فلسفه حرف میزدم ، این نصیحت رو به من کرد که به جای فلسفه ، کلام بخون.

و مهم تفاوت کلام با فلسفه هست، که کلام چیزی رو فرض میگیره و به دنبال اثبات اون هستش در حالی که فلسفه از ابتدا با داعیه نیل به حقیقت به جلو میاد(و واسش مهم هم نیست که حقیقت پیش کی هست."خذ الحکمه ولو من المنافق".)

و فکر میکنم همین تسلط کلام بر فلسفه، تو سیاستمون باعث شده که یه سری اشتباهات خیلی بزرگ به وجود بیاد(چون گرفتن علم از منافق و کافر رو اشتباه میدونستیم).

  • ۹۵/۰۱/۱۹
  • مرتضی خیری

نظرات (۰)

کسی نظری نداده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">