دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

زیباترین شهر: وطن

به رسم بهار امسال، یه صفحه دیگه از کتاب طبیعت رو هم با دوستان عزیز خوندیم. 

گفتم شما رو هم در جریان لذت بردنمون بزارم. باشد که راهتان را به سمت تکاب نیز کج کنید :) 

این بار رفتیم قینرجه.

اول یه عکس ببینید بقیه شو بگم.


متاسفانه عکاس خوبی نیستم، وگرنه آبشار از نزدیک خیلی قشنگتره.

همین آب رو اگه دنبال کنید، میرسید به قسمت حموم ها. سه تا حوضچه آب گرم.

اون آب وسطی همون آبشاره که آبش سرده و دوتا حوضی که میبینید، چشمه های آب گرمن. 

یکی از بهترین شبهای عمرم رو، تابستون قبل اومدیم اینجا و تو آب دراز کشیدیم و حال کردیم. اون شبی که ما رفتیم، بارش شهابی وجود داشت و اتفاقا بهترین مکان دیدش هم تخت سلیمان(یه جاذبه دیگه شهر ما) بود. به خاطر همین تو همون آب گرم، با نگاه کردن به آسمون از دیدن ستاره های دنباله دار هم لذت دوچندانی میبردیم.(اون حوض دومیه یه چیزی شبیه تخت خوب هم داره که میتونی دراز بکشی)

یه چیز قشنگ دیگه اینجا هم صخره هاشه که پر از مارن. این بار متاسفانه چون هوا سرد بود ما مار ندیدیم، اما دفعه قبل که خواهرم اونجا بود، این عکس رو گرفته بود. 

تا اونجایی که من شنیدم، این مارها به آدما آسیبی نمیرسونن و به خاطر همین رفت و آمد بدون مشکله.

خوب بید؟

***

همونطور که قبلا هم نوشتم، خدا، وطن و مادر سه کلمه ای هستن که احساس میکنم مفهوم یکسان اما شکل های متفاوتی دارن.

شاید به خاطر همین هم وقتی تو یه جمع دوستانه گفتم "تکاب بهترین شهر دنیاس" بیشتر دوستا خندیدن اما به هیچ وجه نه از گفتنش پشیمونم و نه احتمال میدم که بعد این پشیمون بشم. منظورم اینه که فک نمیکنم کسی بگه مادر من شخص بدیه. و شاید همونطور که شاید کسی نگه خدای من، خدای بدیه. البته شاید بعضیا این حرفارو بزنن اما واسه من این حرفا یه حرف احمقانه اس و هیچ معنی خاصی نداره.

(و به همون اندازه ای که این سه کلمه رو یکسان میدونم، کلمه های "حاکم سیاسی" و "پدر" و "سیاست" و اینجور کلمه ها رو هم یکسان میدونم. به نظرم میشه از بعضی جهات مقایسه شون کرد.)

***

تکاب از لحاظ جاده ای هم خیلی بدمسیره و هم تعداد راه کمی به سمتش وجود داره. به خاطر همین یه خورده تعداد گردشگراش کمتره.

این کم بودن گردشگرا، چیزیه که نمیتونم پیش خودم حلش کنم.

من به عنوان یه شهروند عادی که شغل بازاری خاصی اینجا ندارم، از تعداد کمش لذت میبرم. شاید چون فک میکنم اگه گردشگر زیاد بیاد، احتمالا مناطق ما دیگه به این زیبایی که لذت میبرم نباشن(آشغال ریختن و صدمه زدن و ...)، یا به این دلیل که از خلوت بودنش لذت میبرم.

اما وقتی به عنوان یه بازاری فک میکنم، احساس میکنم شهر از کم بودنش یه جورایی صدمه میبینه. شاید اگه از لحاظ توریستی خوب بود، بعضی از جوونامون که تو شهرای مختلف دارن به دنبال کار میگردن هم راحت تر بودن، یا حداقل یه خورده وضعیت بازاریا بهتر میشد.

اما من از همین وضعیتی که شهر داره خیلی راضیم و البته انشاالله وضعیت روستاها و شهرهای کوچک هم از این به بعد خیلی بهتر شه.

  • ۹۶/۰۲/۱۳
  • مرتضی خیری

نظرات (۳)

سلام رفیق
 تکاب و شاهین دژ و اطراف رو دیدم و واقعا دوست داشتنیه - از رودخانه قزل اوزن بگیر تا تخت سلیمان و آب گرم هایی که خودت گفتی و..
ممنون برای یادآوری
پاسخ:
سلام آقای انصاری عزیز
لطف دارین.
فقط میخوام بگم این آب گرم ها، اون آب گرم های معروف نیست. شما احتمالا اونایی رفتین که نزدیک کوه زندانه. اینا یه جای دیگن.
ممنون از شما 
من یه بار تکاب شما اومدم و اونم نشد جای خاصی بریم :(
واااایییییییی ماااار... چه خواهر شجاعی.
باید در تدارک یه سفر به شهرتون باشیم :)
طرف های ما گردشگر به نسبت زیادی داره...
پاسخ:
جای دیدنی زیاد داره.
خواهرم از اوناییه که سر آدمو قلفتی میکنه :)
حتما بیاید. اردیبهتشم که خیلی زیباتره
هممم. اما متاسفانه طرفای ما گردشگر زیاد نداره. به نظر شما گردشگر کم باشه خوبه یا زیاد باشه؟ شهر کلا چه فرقی میکنه اصلا؟
ایول به خواهرتون💪
ایشالا برنامه های خانواده جور شه حتما :)
بنظرم بیشتر بودن گردشگر بهتر از کم بودنشه، بالطبع با افزایش گردشگر یه اجباری برا پیشرفت و بیشتر شدن امکانات بوجود میاد، رونق اقتصادی تو محیط توریست پذیر بیشتر میشه. موقعیت شهر و محیط تو کشور ثبات پیدا میکنه و بیشتر بهش توجه میشه.
پاسخ:
البته اون تیکه مربوط به خواهر شوخی بود. سه چهار روز بعد عکس انداختن، از بیمارستان مرخص شد :)))
انشاالله :)
درسته، اینا هم هست. اما خوب خلوت بودن هم یه حسن هایی داره. هر دو تاش یه مزایایی داره. گرچه شاید مزایای تعداد بیشتر گردشگر، بیشتر باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">