دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پیشنوشت: هیچ دلیلی برای درست بودن این حرفام نداره و ممکنه شما کاملا مخالف باشید. اما احساسم فعلا حکم میکنه همچین حرفی بزنم.

*

یه جایی کامنت یکی از دوستان رو دیدم که راجع به قضایای اخیر(فوت افشین یداللهی و حادثه پلاسکو) نوشته بود: اینها به خاطر سومدیریته.

مثلا وضعیت جاده ها خرابه. یا مثلا "پلاسکو خراب شد الکی قضیه رو حماسی کردیم و از آتشنشان ها قهرمان ساختیم اون بنده های خدا هم قربانی سو مدیریت شدن."

واقعا نمیدونم چقدر از این حرفا درسته(البته در مورد جاده ها شاید تا میزان زیادی حرفشون درست باشه).

اما اگه 100 درصد هم حرفای درستی باشن، فک میکنم نباید همچین حرفایی رو زد.

خود من هم قبل این همچین اشتباهاتی میکردم.

مثلا بعضی وقتها میگفتم، برخی از افرادی که تو جبهه ها شهید شدن، به خاطر سومدیریت بعضی ها شهید شدن.

اما واقعا فکر میکنم اشتباه میکردم.

به نظرم میشه این حرف رو با حتی با داد و هوار، به مسئولا بگی اما اشتباه ترین کار ممکن اینه که تو یه مکان عمومی بخوای همچین اظهارنظری داشته باشی.

من وقتی خودمو جای خانواده آتشنشان ها میزارم، احساس میکنم این حرف یه توهینه.

ضمن اینکه اگه همین حرف رو خود خانواده های آتشنشانا بزارم، به نظرم حرف خوبی میزنن. 

یه حرف رو هر کسی نمیتونه بزنه، حتی اگه درست باشه.

***

پیشنوشت:شاید اصلا این حرفی که تو قسمت دوم میزنم، به هیچ وجه قابل مقایسه با حرفای بالاییم نباشه، اما پیش خودم یه ارتباط شهودی بینشون برقرار کردم و یاد این جریان هم افتادم.

*

بعضی وقتها که درد داشتم(مثلا دندون درد) گاهی اوقات شده که برخی از دوستان برگشتن و گفتن که "تلقینه"

نمیخوام بگم که اون درد من تلقین بوده یا نه(ربطی به حرفم نداره) اما وقتی کسی بهم میگه "دردت به خاطر تلقینه" احساس میکنم شعورمو زیر سوال برده.

به نظرم خودم میتونم به خودم بگم "تلقینه" و با این کار دردمو کمتر کنم اما وقتی کس دیگه ای بهم میگه، هیچ اثر خوبی نداره. 

***

پینوشت: گفتم اگه حرفام به نظرتون منطقی بود، شما هم به این نکته توجه داشته باشین.

همونطور که ما مهربانی های کوچکی داریم که خیلی تاثیرگذارن، نامهربانی های کوچکی هم داریم که به نظرم اونا هم باعث غم زیادی میشن.

تا حالا شده برین پیش کسی و بگین فلان کارو کردم و ضرر کردم. و اینطور جواب بدن که "تقصیر خودت بود. نباید میکردی"

اون موقع است که میخوای بزنی دهن یارو رو پر خون کنی. داره حرف درستی میزنه اما واقعا این حرفیه که به خاطرش رفتی پیشش؟ مردم بیشتر به خاطر همدردی میرن پیش همدیگه، وگرنه حرفای درست رو خیلیا میتونن بزنن.

  • ۹۵/۱۲/۲۷
  • مرتضی خیری

نظرات (۳)

خب معلومه به خاطر سو مدیریته ! پس به خاطر چیه ؟! ؟! ؟! 


پاسخ:
دوست عزیز همونطور که گفتم من به سومدیریت بودنش کاری ندارم.
من میگم بعضی مواقع حتی اگه حرفی درست باشه، گفتنش جایز نیست و باعث ناراحتی میشه.(ناراحتی مسئولان به هیچ وجه برام مهم نیست و باید سرشونو زیر چکش له کرد. بیشتر مد نظرم اینه که باعث ناراحتی دوباره خانواده هاشون میشه)
ضمن اینکه کل اون چیزایی که بهش فک میکنم رو نمیتونم بنویسم. به خاطر همین بحث راجع به این پست به نظرم زیاد فایده ای نداره.
ولی خب اینکار باعث میشه تا از حوادث بعدی جلوگیری بشه . 

بهرحال باید انقدر گوشزد کرد که مدیران به فکد چاره بیفتند . 

بعدش هم معذرت میخام که کامنت گذاشتم ! انگار علاقه ندارید به این پست خودتان
پاسخ:
نه که علاقه ندارم، فقط چون به نظرم بحث خیلی پیچیده ایه، حرف زدن راجع بهش زیاد فایده ای نداره.
با این جمله دوم شما یه خورده خندم میگیره. انگار مدیران موجوداتی غیر از خود ما هستند. ببینید شاید خود ما هم تو هر حادثه ای مسئول باشیم. ضمن اینکه به نظرم کسی که کل مشکلات رو میندازه گردن سومدیریت، به نظرم خودش نمیخواد کاری انجام بده و به خاطر همین نمیتونه از حوادث بعدی جلوگیری کنه.
من نمیگم که نباید به مسئولان گفته بشه، فقط میگم که هر کاری آدابی داره. رسانه هم باید یه جوری عمل کنه که در عین حال که تو سر مسئولان میزنه، آتشنشان ها رو به اوج ببره.
کلا بحث پیچیده ایه. نمیشه راجع بهش بحث کرد اما میشه که هر کدوم به تنهایی راجع بهش فک کنیم.
اگه میخوای یه بحث تو این زمینه رو بخونی، پیشنهاد میکنم به کامنت نگاه احمدی تو این پست یه نگاه بندازی. بعدش آقای شعبانعلی پاسخ دادن بهشون. خواستی بخون.
سلام؛ منم با این موقعیت ها برخورد کردم به قول معروف "هر راست نشاید گفت" بعضیا واقعا درک موقعیت نمی کنند شاید به دلیل ویژگی های شخصیتیه که درک احساسی مناسبی با موقعیت ها ندارند. 
پاسخ:
سلام
قدیمیها خیلی بهتر میگن "هر راست نشاید گفت"
به نظرم یه راه درمان اینجور موقعیتا همین باشه که طرف خودشو جای اون یکی فرد بذاره.
این موقع اگه دو سه بار به خاطر اشتباهی که مرتکب شده، بشنوه "تقصیر خودت بود. غلط کردی که این کارو کردی!" دیگه خودش به کس دیگه ای این حرفو نمیزنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">