دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

پیشنوشت نامربوط: بعضی وقتا، نوشتن به یه جور خماری تبدیل میشه که تا ننویسی راحت نمیگیری.

***

چیزی که قبلن ها، وقتی که تلگرام داشتم، حس کردم و جدیدا که بیشتر از قبل به وبلاگ سر میزنم بیشتر از قبل حواسم بهش هست، اینه که احساس میکنم "من" تو فضای دیجیتال با "من" تو فضای واقعی واقعا فرق میکنه. شاید شما هم این احساسو داشته باشید.

داشتم "بلاگ لند" رو همینطوری میگشتم که با یه وبلاگ جدید آشنا شدم.

یه نوشته ای از وبلاگ پلاکت تو قسمت "درباره وبلاگ"ش دیدم که اون قسمتی که منظورمه رو اینجا نوشتم:

"من اینجا خودم نیستم. در واقع هیچ کجای دیگر هم خودم نیستم. اینجا فقط کمتر دیگرانم، همین."

و این بهترین جمله ایه که به نظرم میشه درباره تفاوت آدم تو فضای دیجیتال و فضای فیزیکی زد.

***

پینوشت:به خاطر همینها هم اینطور فکر میکنم که اگر تکنولوژی ای بیاد که از روی وبلاگا بشه ذهن نویسنده رو تو یه تراشه خالی کرد، احتمالا به میزان بیشتری اون تراشه به یه آدم واقعی نزدیک تر باشه.

ما شاید تو جمع، یه نسخه کپی ضعیف شده از دیگران به اضافه یه خورده از خودمون باشیم. 

بدبختی بعضی از ماها، تو آدماییه که ازشون کپی میگیریم.

  • ۹۵/۱۲/۲۷
  • مرتضی خیری

نظرات (۲)

تاحدودی میتونم این پست رو درک کنم و اما یه سوال این فرق داشتنه عمدی هستش یا یهو متوجه فرقش میشین ؟؟
پاسخ:
دقیقا متوجه سوالتون نشدم.
اما یه چیزایی رو میگم.
اولا به نظرم این فرق داشتنه عمدی نیست. خاصیت فضای دیجیتاله. 
حتی وسایل جامد هم رو رفتار ما تاثیر میزارن. 
(این مثال شاید زیاد مثال خوبی نباشه)نمیدونم این تحقیقات رو شنیدین یا نه؛ تو خارج به خاطر توالت های سرپایی، کثافت کاری های زیادی رخ میده، چون حواسشون نیست.
فکری که دانشمندا واسه حل این مشکل کردن، این بود که یه نقطه مثل مگس تو توالت نقاشی کردن و مردا چون به هدف گیری علاقه دارن، حواسشونو جمع کردن و دانشمندا نتیجه مطلوبشونو گرفتن.
حتی یه نقطه هم رو رفتار ما تاثیر میذاره چه برسه به یه موجود زنده مثل فضای دیجیتال.
ضمن اینکه به هیچ وجه، فک نمیکنم این فرق داشتنه یه جور ریا باشه. البته شاید واسه بعضیها اینطوری باشه اما واسه من اینطوری نیست.
نکته بعد هم اینکه، شاید یهو متوجه شم اما مثل انتگرال گیریه دیگه. به تمام لحظات قبلی هم بستگی داره. مثل قطره هایی که شاید تهش یه دریاچه درست کنن.
ممنون ...
جوابم رو کامل و جامع گرفتم ..
پاسخ:
ممنون از اینکه پرسیدید.
مخصوصا اون قسمت "ریا نبودن این حرفا" رو میخواستم بگم که نمیدونستم چطوری بگم. مرسی از اینکه این امکان رو فراهم کردید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">