دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
نمیدونم به فال حافظ اعتقاد دارین یا نه. من هم تا حد زیادی اعتقاد نداشتم تا اینکه شب یلدای امسال رسید.
شاید رنج سنی من پردغدغه ترین رنج سنی باشه. اینو به این خاطر نمیگم که چون خودم تو این سنم.
بلکه اینطوری فکر میکنم که سن من شروع زندگیه.
البته یه نظرم این خاصیت اکثر مردم ایرانه. فکر میکنم متاسفانه سن شروع زندگی و شروع انتخاب کردن برای خیلی از ماها، بعد از کارشناسیه(یعنی حدود 22،23 سالگی). یعنی اینکه اکثر هم سن و سال های من بدون اینکه سوال اضافه ای بپرسن حداقلش تا کارشناسی رو میرن. حالا بعد اون بستگی داره که خودشون چی بخوان.
تو این سن یکی دغدغه عشق و عاشقی داره، یکی دغدغه سربازی داره، یکی دنبال کاره و یکی هم مثل من اصلا نمیدونه تو این شلوغ پلوغی چی کار بکنه(فکر میکنم متاسفانه موجودات کثیفی مثل من، کم هم نیستیم. فقط بعضیا اصلا نمیدونن که هدفی ندارن. باز خوبه من میدونم.)1
اینارو گفتم تا بگم نیتی که حین فال گرفتن داشتم، این بود که حضرت حافظا به نظرت ادامه تحصیلو چی کار کنم؟
حافظو باز کردم و غزل 378 اومد. (پیشنهاد میکنم بخونید و لذت ببرید)
تا بیت سومشو خوندم، حال کردم. دقیقا همون چیزی بود که میخواستم.
"رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم"
یعنی خیلی مودبانه یک انگشت شستی بهم نشون داد که تا سال ها دور و ور دفتر دانش پیدام نشه.
شاید هم یه جورایی معادل این حرفو گفته که:"کار هر خر(یا بز یا کس یا ...) نیست خرمن کوفتن"
***
نمیدونم خطای تصدیق انسان ها رو میشناسید یا نه. 
هر آدمی یه سری گزاره هایی واسه خودش داره. 
خطای تصدیق این طوریه که اون دلایل و اون مثال ها و اون حرف هایی که گزاره خودشو تایید میکنه رو میبینه و میشنوه و هربار به درست بودن گزاره خودش، مومن تر میشه. و اون حرفهایی که مثال نقضی بر گزاره اش هست رو ندید میگیره و بهشون توجهی نمیکنه.
شاید اگه اون شعری که گفتم رو بخونید، چن تا مصرع پیدا کنید که دقیقا مخالف تمایل من به ارشد نخوندن باشه اما شاید من بهشون هیچ توجهی نداشتم(گرچه تا حالا که دو سه بار خوندم و توجه کردم، دقیقا شعر باب میل من بوده:) )
****
1-اینو واسه دلخوشی خودم گفتم. وگرنه تعداد آدمهای بی هدف تو ایران خیلی کمه. احتمالا تعدادمون به تعداد انگشتای دو دست هم نمیرسه. اینو جدی میگم :)
  • ۹۵/۱۰/۳۰
  • مرتضی خیری

نظرات (۰)

کسی نظری نداده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">