دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پیش نوشت1: وبلاگه و بعضی وقتها میشه یه درد و دلی کرد.

پیش نوشت2: این حرفا، مخاطبش خودمم و هیچ شخص یا گروه! دیگه ای، منظورم نبوده.

****

یه خاصیت ذاتی ای که من دارم، اینه که بعضی وقتها یه چیزایی رو به شوخی میگیرم. این به شوخی گرفتن بعضی وقتها منصفانه یا غیرمنصفانه باعث ناراحتی برخی اطرافیان میشه. 

روی کلمه ذاتی تاکید میکنم. چرا که برخی اوقات تلاش کرده ام که این رفتار رو از خودم حذف کنم، اما فکر میکنم موفق نشده ام.

بخشی از ناراحتیم از اطرافیانی هست که به این رفتار من انتقاد میکنن. یه دلیلش میتونه این باشه که بعضیا خیلی از این تلاش ها رو نمیبینن و مثل این که صرفا انتقاد کردن رو بلدن. 

راستش فکر میکنم گاهی وقتها آدمایی پیدا میشن که خوششون میاد باهاشون بد رفتار کنی. چرا که اون موقع میتونن نصیحتت کنن و لذت ببرن.

پدرم بعضی وقتها یه جمله ای میگه که خوشم میاد از جملش:"آدامی خویلو الیللر، بویو دیللر خویلودو" که معناش میشه: "آدمو دیوونه میکنن و بعدش میگن ببین طرف دیوونه است."

واقعیت اینه که خودمون بسیاری از آدم ها رو انتقاد میکنیم اما به اثر خودمون رو اونا و محیطمون اصلا نگاه نمیکنیم. شاید بعضی وقتها به خودمون یه سوزن هم نزنیم اما تا میرسیم به بقیه، جوالدوز بارونشون میکنیم.

نمیدونم حرف درستیه یا نه. اما فکر میکنم کلا در موارد رفتاری، اخلاقی و مواردی از قبیل دوستی کلا ذات انتقاد کردن اشتباهه. چرا که ما نمیدونیم چه چیزهایی بر اونا گذشته و چه چیزهایی احساس کرده اند که الان اینطوری رفتار میکنن( فکر میکنم واقعیت اینه که اونا خودشون هم نمیدونن).

"اگه از رفتار دوستت ناراحتی، به راحتی میتونی دیگه سمتش نری" یک دستورالعمل کاربردی هستش. نه باعث میشه وقت تو تلف بشه و نه وقت اون. 

قبلا هم یه جایی نوشتم که چیزی که اعصاب منو از دست دوستم، زیاد خورد میکنه چیزایی از جنس "تعارف های ناراحت کننده" هستش. اگه خوبی و خوبم، اکی. وگرنه اگه خوبی و من خوب نیستم، ما را چه به کار هم؟

شاید باید قبول کنیم که یک بدی از یه فرد حذف نمیشه و اگه خوبی ای باشه، همیشه کنار اون بدیه خواهد بود. اگه بخوای بدیشو حذف کنی، شاید دیگه خوبی ای هم در کار نباشه.

****

پی نوشت: کلا سعی میکنم زیاد با خودم یا چیزهای دیگه شوخی کنم. 

یکی از چیزای خنده دار(البته واسه خودم. نمیدونم واسه شما چجوری باشه) صفحه "تقدیم به" پایان نامه ام هست.

با یکی از دوستان گل، نشستیم و هر چی میگفت مینوشتم. کلا فکر میکنم چیز خوبی از آب دراومد:

البته مواردی از قبیل "تقدیم به نسیم نیکولاس طالب با قوی سیاهش!" هم نوشته بودیم که تو رای گیری فینال رای نیاورد.


  • ۹۵/۱۰/۲۶
  • مرتضی خیری

نظرات (۱)

همین ذ
اتت دوس داشنیه پسر
یاشاسن بابا ،عالی بود
پاسخ:
ممنون. لطف داری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">