دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

به تازگی احساس میکنم تو هر دوراهی ای، هر دو تا راه هم اشتباهه.

نمیدونم یا قوه تشخصیم از اول خوب کار نمیکرده و تا الان نفهمیدم یا این که به تازگی دچارش شدم.

دیگه نمیتونم تشخیص بدم خوب و بد چیه.

فکر میکنم به خاطر اینه که یه هدف نهایی تو زندگیم ندارم.

کسی که ندونه داره به کدوم سمت میره احتمالا همه راه ها رو اشتباه میدونه.

و واقعیتی که هست اینه که پیدا کردن مقصد مسیر، یه جورایی خیلی سخته.

"آخرش که چی؟" سوالی که عین خوره، به جون آدم میفته و در برابر هر کاری که میخوای انجام بدی، وایمیسته.

به نظر میرسه تنها کارهایی که این سوال سراغ آدم نمیاد، کارهاییه که ازشون لذت میبری.

فکر میکنم کسی، صرفا به کارهایی بپردازه که خودش لذت میبره و علاقه خودشه نه علاقه کس دیگه ای، میزان استهلاکش تو زندگی هم خیلی کمتر بشه.

الان هم کاری که خودم با لذت میخوام انجام بدم، استراحت کردنه.

پس سر و صدا راه نندازید که میخوام تا دو سه سال فقط بخوابم.

  • ۹۵/۰۹/۲۸
  • مرتضی خیری

نظرات (۱)

خب ..................... بنظر من:
گفتین هدف نهایی , موافقم ولی باید در نظر گرت که تحت تاثیر محیط , شرایط یا هر عامل دیگه ای هدف میتونه تغییر پیدا . مهم اینه که حس منفعل بودن رو دور کنیم , اعتماد به نفسمون رو تقویت کنیم . تو هر راه و کاری امکان اشتباه هست ولی جا زدن از اون اشتباه های جبران ناپذیره . لذت داشتن برا انجام کاری انگیزه رو بالا میبره ...

پاسخ:
اولا بگم که شاید دارم اشتباه فکر میکنم
اما چیزی که در نظر من به عنوان "معنای زندگی" نقش بسته، فکر میکنم چیز ثابتی در زندگی باشه. ممکنه مال هر کسی با کس دیگه فرق بکنه اما فکر میکنم برای هر شخصیتی یه چیز ثابته. 
درسته که شعورمون بالاتر میره و میتونیم اهداف دیگه ای داشته باشیم. اما فکر میکنم که با بالارفتن درک فقط "هدف نهایی زندگی" واسمون واضح تر میشه وگرنه اون تغییر پیدا نمیکنه.
 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">