دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

این تقویم لعنتی

یکی از چیزایی که اقای شعبانعلی جدیدا بهش خیلی تاکید میکنه اینه که محیط میتونه رو رفتار انسان خیلی تاثیرگذار باشه.

تو این فکرها بودم که یاد تقویم افتادم. به این فکر کردم که تقویم هم مثل خیلی از مفهوم های انسانی دیگه صرفا یه قرارداده. بعدش به این فکر افتادم که این تقویم چه اثراتی در نحوه زندگی کردن ما داشته؟

نمیدونم حرفام چقدر درستن اما فکر میکنم اگه روزا رو به وسیله تقویم از هم تفکیک کنیم، دو تا پیامد داشته باشه

1  اولیش به نظرم این میتونه باشه که ما انسان ها فکر کنیم که روز ها با هم فرق میکنن و فکر میکنم خیلی از ماهایی که یه کاری رو به قصد انجام دادن تا یه روز دیگه به تعویقش میندازیم، اولش فکر میکنیم که این فرقی که روزها با هم دارن باعث میشه من کارامو بهتر انجام بدم.

و همین دلیل هم باعث میشه که شخصی که میدونه یه سری تغییرات رو باید تو زندگیش ایجاد بکنه اون رو به یه وقت دیگه موکول میکنه، مثلا تا عید نوروز (ورژن ایرانی)یا تا مثلا رمضان (ورژن مذهبی)

2 دومین پیامدی که فکر میکنم وجود تقویم میتونه داشته باشه دادن استرس به ماس! وقتی که یه انسان امروز به تقویم نگاه میکنه و بعد بیست روز باز تاریخ رو از یکی میپرسه و تاریخ رو میدونه با خودش فکر میکنه که"وای خدای من!تو این بیست روزه من هیچ غلطی نکردم "و همین باعث استرسی شدن ادم میشه.

فکر میکنم اگه این تفکیک روزها و سال ها نبود هم استرس نداشتیم و هم این که بهتر میدونستیم که برای اعمال تغییرات روزها هیچ تفاوتی با هم ندارن.

احساس میکنم خیلی چرت و پرت نوشتم اما یه چیزی بود که بهش فکر کرده بودم و خودمو  مجبور کردم که بنویسم.

  • ۹۵/۰۲/۲۲
  • مرتضی خیری

نظرات (۰)

کسی نظری نداده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">