دل نوشته هام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
سلام.
چن روزی هست که دارم به این فکر میکنم که کارایی که میکنم نه به خاطر رضایت دیگران باشه (اینکه دیگران ازم راضی باشن، یا این که کاری کنم تا بقیه خوشحال شن) و نه به خاطر شهوت خودم.
چیزی که توجهم بهش جلب شد ، این بود که من فقط فکر میکردم که نباید بر اساس رضایت دیگران تصمیم بگیرم و کاری کنم ، اما بعضا یه کارایی میکردم که مثلا با یکی لج کرده باشم یا این که حرص یکی رو دربیارم و امثال این ها.
یه خورده که بیشتر فکر کردم دیدم که ذات این کار که من به خاطر یکی دیگه یه کاری رو انجام بدم، احمقانه است، حالا چه این کار به خاطر رضایت اون باشه یا این که به خاطر عصبانی کردنش باشه.
به خاطر همین واقعا به نظرم یه سری از اخلاق ها با این که با هم متضاد به نظر میرسن ، اما جنس هر دوتاشون یکیه.به نظرم این مثال ها ، مثال های خوبی میتونه باشه:
تکبر یا خود کم بینی، خساست و یا ولخرج بودن، اهمیت ندادن به دیگران یا زیاد اهمیت دادن به دیگران، ریا و حرکات نمایشی و یا رک بودن ، عصبی بودن و یا خونسرد بودن و ...

  • ۹۴/۱۲/۲۸
  • مرتضی خیری

نظرات (۰)

کسی نظری نداده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">